ערכות הלימוד של FUNGLISH נולדו מתוך רצון לשפר ולהעמיק את יכולות הקריאה והכתיבה של תלמידים שרוכשים את תשתיות הבסיס.
לריסה ואני פיתחנו אותם לאחר ניסיון של שנים רבות בהוראת אנגלית ובאבחון דידקטי. גילינו, שלתלמידים רבים בבית הספר היסודי ובחטיבות הביניים יש קושי בהתקדמות בלימוד השפה האנגלית עקב פערים ביכולות הקריאה שנוצרו בשלבי הלימוד הראשונים של השפה.
מטרתינו היא לשפר ולהעמיק יכולות אלה מעבר לנלמד בבית הספר ולספק תשתית בסיס מלאה ברכישת השפה.
יש לכך חשיבות רבה. כדי להגיע להבנת נקרא נדרשת קריאה שוטפת ומדויקת וידע איכותי של הבסיס מאפשר זאת.
ערכות הלימוד נועדו להקנות בסיס רחב ומעמיק בקריאה ובכתיבה באנגלית.
ערכה מספר 1
מלמדת את 26 אותיות הבסיס (ABC) ומותאמת לילדים שמתחילים ללמוד את כתיבת האותיות, ויכולה ללוות אותם עד שקריאתם מדויקת על פי צלילי האותיות הבודדות.
ערכה מספר 2-4
ילמדו את 44 צירופי האותיות הקיימים בשפה. כל הערכות יחד משמעותן תשתית בסיס רחבה ומלאה בשפה. רמת הקריאה הינה בעלת חשיבות רבה ליכולתם להגיע לשליטה טובה ואפילו מעולה בשפה- הבנת הנשמע, כתיבה, הגייה ודיבור.
ערכה מספר 2 יצאה לאור ומקנה ידע בצלילי השפה, בצירופי האותיות היוצרים אותם ומתרגלת קריאה והגייה של אוצר מילים. היא מכילה 18 ספרוני לימוד, מילון אוצר מילים, משחקי קלפים, משחקי לוחות, עט מחיק, סימנייה, צמיד ואפליקציה לשמיעת הגיית המילים.
ערכה מספר 3 נמצאת בפיתוח.
הערכות נוצרו כדי להעמיק את הידע ולהשלים עבור התלמידים את תשתית הבסיס.
חשוב לי לציין, ששיטת הלימוד שלנו ייחודית בארץ ומותאמת גם לילדים עם הפרעת קשב או לקויות למידה.
הערכה נמצאת בהליך רישום פטנט עולמי על שיטת הלימוד ועל האפליקציה לשמיעה מדויקת של הגיית המילים.
מעבר לתכנים הדידקטיים הקיימים בערכות, אופן הלימוד הוא כזה שמעודד ויוצר מוטיבציה וסקרנות אצל הילד ללימוד השפה, דבר המחזק את תחושת המסוגלות שלו ויוצר אצלו גישה חיובית ללימוד השפה. ההתמודדות עם התכנים שפחות מוכרים לילד מבית הספר, אך נמצאים בבסיס הקריאה, נעשית בצורה חוויתית וברמת קושי עולה.
בערכות נמצאים אביזרי עזר כגון: סימניית ומילון, לליווי ותמיכה בתהליך ראשית הקריאה. המילון מכיל את אוצר המילים הנלמד בספרונים, ויש גם מגוון משחקים (ליחידים ולקבוצות) לשם הפנמת אוצר המילים בדרך מהנה.
על כל קופסא יש קוד QR בעזרתו מורידים את האפליקציה למכשיר אנדרואיד לשם שמיעה מדויקת של אוצר המילים הנלמד.
מתוך ניסיון שצברנו בעבודה פרטנית וקבוצתית עם תלמידים רבים, ראינו שתלמידים שתרגלו את שיטת הלימוד שלנו שיפרו משמעותית את קריאתם והצליחו להגיע להבנת נקרא טובה תוך למידה חוויתית.